HISTORY

Follow on Bloglovin Instagram

2014-02-22

En naken säl

Det är bara så typiskt mig. Djupt förälskad i allt som innebär att ge kärlek till min hud tog jag mig ett harmoniskt bad. Så klyshigt av mig att säga hela denna badrutin med raka, skrubba och lukta gott o allt det innebär. Vi flesta vet ju om att det är härligt. Men jag vill säga det. Högt.  Jag överdriver inte när jag säger att det är topp 3 bästa saker jag vet i livet. Jag satt där i badet, mitt inne i nuet och andas mitt lättaste. Bara så nöjd av alla dofter som gungas omkring i ångan av varma badet.

Tillslut tröttnar jag. Är mest varm och känner att det får vara nog nu. Jag reser mig upp och är så nära att svimma. Jag tappar alltså mig själv orkeslös ner på badrumsgolvet, helt naken. Det är något så fruktansvärt hemskt och förnedrande med det. Att må illa och ha en känsla att man har 0 % kraft i kroppen, naken. Jag fick ligga där ca 5 långa minuter i någon slags pladaskställning. Så naken fysiskt och psykiskt.

Komiskt säger jag bara. Tänk, så nöjd satt jag där i badet och sekunden efter ligger jag på badrumsgolvet som en död säl och trodde aldrig jag skulle kunna stå igen. Så hemskt var det faktiskt. Nu är jag påklädd, med en sjukt mer putande mage fylld pizza och chips i. Cola också.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar