HISTORY

Follow on Bloglovin Instagram

2014-05-27

Sjukt Mörkgrönt

Jag har haft den mest rastlösa, tråkigaste och händelselösa dagen på väldigt väldigt länge. Därför passar jag på att skriva här. Jag skriver mest när jag bara sitter och gör ingenting. Annars är bloggen lite bortglömd tyvärr, då man egentligen kanske vill läsa och komma ihåg.

Jag är bra på att lägga fokus på bra saker i mitt liv, saker som jag är tacksam över. Jag försöker i alla fall. Jag försöker att tänka på människor jag älskar istället för människor jag har en irritation till, eller saker jag vill med livet istället för det jag inte vill. Helt enkelt försöker jag tänka ljusa färger, då mina känslor är i färg av någon lustig anledning. Går dit där ljusa färgerna befinner sig i min hjärna så att säga. Det lät djupt. Det fungerar typ som en magkänsla bara.

Men idag är jag så jävla värdelös på det alltså. Visst får man vara det ibland? 
Jag blir förbannad när jag flåsar som en kossa när jag tagit två steg upp för en trappa och att jag under som helst inga omständigheter gör något åt det. Jag blir besviken på mig själv att jag ligger i min säng en hel dag när hela LA är utanför min lägenhet. Besviken att jag är medveten om det men ändå ligger kvar. Det låter så fjömpigt alltså när jag klagar om det högt, men några av er kanske vet när bajskänslor tar över (annars är ni frusna bajskorvar). Jag blir helt enkelt ledsen på mig själv att jag tillåter allt jobbigt jag känner just nu i livet ligga i min kropp o gnaga. Svårt och ändra riktning idag liksom. Detta har ju verkligen hänt förr så jag ska nog göra som jag brukar då; ligga kvar här i sängen, fortsätta lyssna på deppspellistan, välja att inte ta tag i något och istället välja att vakna upp glad i morgon. Det brukar funka.

Så för att vara mitt ärligaste så har min dag varit väldigt MÖRKGRÖN.

Fy, jag måste avsluta med en bra bild. Denna dag när bilden togs var magisk. Åkte bil med nerdragna rutor en hel dag genom LA, lyssnade på så bra musik att jag satt med gåshud hela tiden och avslutade dagen med utsikt och härliga konversationer. Visste inte hur mycket klockan var någon gång.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar